עקרון הכוונה החיובית

בהרצאה זו נדבר על הפער בין האדם להתנהגות שלו

אחד העקרונות החשובים ביותר והמועילים ביותר ליצירת שינוי מוצלח המחזיק לאורך זמן  הוא ההכרה המלאה ב"כוונה החיובית". עיקרון זה חיוני במיוחד במצבים של התנגדות. בסיס עיקרון הכוונה החיובית הוא באחת מהנחות היסוד החשובות של ה- NLP: "ברמה מסוימת, כל התנהגות היא בעלת איזושהי תכלית חיובית או שהיא התפתחה כתוצאה מאיזו תכלית חיובית." 

האדם אינו ההתנהגות שלו. כאשר היית בן שנה היתה לך אולי נטייה לבכות בתדירות גבוהה, האם זה הופך אותך לבכיין, היום? אתה אינך ההתנהגות שלך, יש לך את היכולת לשנות את ההתנהגות בכל זמן שתבחר.

בכל התנהגות יש תועלת בהקשר מסוים. כל התנהגות מקורה בכוונה חיובית מסוימת. הנחה זו מבחינה בין האדם לבין המעשה. אדם יכול להתחיל לרעוד מפחד, ולהזיע לפני שהוא צריך לתת הרצאה. הפחד הזה אולי מתאים למצבים מסוימים ( כהגנה , יצירת חשיבה נוספת, מניעת כישלון וכד' ) ואינו מתאים למצב של לפני הרצאה.

האדם אינו מקולקל או שבור ולכן אינו זקוק לטיפול. כל מקום אליו הגיע האדם הוא הישג. הוא פועל ופעל בצורה מצוינת שהובילה אותו להיכן שהגיע , אף שלעיתים זה אינו המקום אליו רצה להגיע..

 לאדם יש את כל המשאבים להם הוא זקוק. אם יש בך חלום יש בך היכולות והכישורים הנדרשים להגשמתו.

האדם עושה בכל רגע את הבחירה הטובה הזמינה  לו.

אילו הייתי משתמש היום במפה של תל-אביב שהופקה בשנת  1960 ( כאשר הייתי בן 6 ) , לא הייתי יכול למצוא או להגיע לחלקים גדולים מאוד בעיר. אבל יש אפשרות שזה הכי טוב שאני יכול להשיג ברגע זה. כל אחד עושה את הבחירה הכי טובה עפ'י המפה שלו ברגע נתון.

ערכו של האדם כאדם אינו נפגע או פוחת לעולם. קיימת הפרדה מוחלטת בין ערכו של האדם לבין התנהגותו, הן כלפי עצמו והן כלפי הסביבה.

אין כישלון יש רק תוצאה. כישלון הוא הפרוש הסובייקטיבי לתוצאה. תוצאה היא תוצאה והיא משוב לפעולה שבוצעה, היא מראה האם אתה נמצא בכיוון הרצוי או לא.

להזמנה לחצו כאן